Mój ukochany autor i Świat

198408837_f5fbc1cf1d_z Jest mi bardzo smutno. Nigdy bym nie przypuszczała, że przez audycję radiową dowiem się iż mój ukochany autor zmarł. Gdy byłam jeszcze młodą dziewczynką, poznałam świat jaki przedstawiał. I od tamtej pory nie mogłam się już z nim rozstać. Ten moment wyczekiwania na najnowszą książkę.

Świat nieprawdopodobieństw, który stworzył na grzbiecie żółwia jest niezwykły. A myśl, że nie przeczytam już nowych historii, działa na mnie depresyjnie.

Tak, Terry Pratchett miał wpływ na wiele moich przemyśleń. Uwielbiałam jego humor, przenośnie i odzwierciedlenia świata fantasy w rzeczywistym świecie. Świat Dysku niemal idealnie przeplata się z wieloma aspektami życia na Ziemi. 5221567307_287cf6b06d_zNawiązuje do polityki, religii, filozofii, historii, muzyki, mediów, a nawet powieści. Stworzył wiele wspaniałych postaci, choćby nadał formę Śmierci, który (przedstawiony jest jako płeć męska) w pierwszych częściach dialogi miał wyróżnione zawsze WIELKIMI LITERAMI.

I co? I Śmierć umarła, a wraz z nią Dysk. A może Śmierć zabrała Terrego, ale kto jak nie on będzie spisywać historię istot żyjących na Dysku i milionowego miasta Ankh-Morkpork?

Niech Bogowie czuwają nad nim. Mi pozostaje zatopienie się w jego Świecie nieskończoną ilość razy.

ps. Jeżeli nie znasz dzieł Terrego Pratchetta polecam rozpoczęcie od „Kolor Magii” i podążanie kolejnymi częściami Świata Dysku.3833866708_5f5d29c75d_b

Skomentuj

