Przeziębienia

Coffee shadowZawiniłam i nie dopilnowałam siebie. Taka słabość kosztowała mnie chorobę, to jeszcze taką która popsuła moje plany.

Poległam we wtorek z wysoką temperaturą i brakiem siły na cokolwiek. Mimo to piłam herbatki, brałam lekarstwa, syropki i inne preparaty, byle tylko wyzdrowieć do weekendu. Chciałam jechać do rodziny, byłam umówiona z wieloma osobami, chciałam być zdrowa!

Temperatura systematycznie spadała i uparcie pojechałam, ale nieustraszona gorączka wciąż gdzieś przemykała na mojej twarzy, a głowa bolała. Bardzo zmęczona i senna to wciąż nie było to.

Gdy byłam u kuzynki, usłyszałam od niej „Leczone trwa 7 dni, nieleczone tydzień”.

Mija dokładnie tydzień i czuję się świetnie, nie mam gorączki, nic mnie już nie boli. Czyżby organizm był z góry zaprogramowany na przebieg choroby?

Choroba też jest potrzebna – mobilizuje organizm do walki, wzmacnia organizm itd.

Wszystko fajnie, ale czemu choroba nie może trwać maksymalnie do 3 dni?

3 uwagi do wpisu “Przeziębienia

  1. hahaha , świetny wpis 😀
    W pewnym sensie jest to prawda, że oraganizm przyciąga ( albo się odsłania ) zewnętrzne czynniki, takie jak wirusy na przykład, aby dokonać wewnętrznej modyfikacji, przeorganizowania się , być może przestawienia się na nowy tryb, czyżby tryb wiosenny ?
    W Natrurze skrajnym przykładem takiej reorganizacji jest przemiana gąsienicy w motyla.

    To zwierzę otrzymało od Natury dwa kompletnie różne wcielenia. Jako gąsienica pochłania ogromne ilości pożywienia , jest ciężka , powolna, musi się ciągle czegoś trzymać , a po przeobrażeniu prawie nic nie je, motyl jest leciutki , kolorowy, szybki, zwrotny, zwinny.
    Ciekawe, że to ten sam organizm, zbudowany dokładnie z tych samych aminokwasów.

    Dawno temu w Focus-sie czytałem artykuł na temat przeobrażenia gąsienicy w motyla. Pisał go informatyk o zacięciu biologa ze swojego, bardzo informatycznego punktu widzienia. Otóż stwierdził on, że przemiana biologiczna jest zaprogramowana w najdrobniejszych szczegółach, gdyż poszczególne etapy tej przemiany są idealnie zsynchronizowane. Opóźnienia lub przyspieszenia , albo zanieczyszczenia zewnętrzne ( jak choćby rozszczelnienie kokona ) doprowadzilyby do zatrzymania przemiany , lub poważnych deformacji nowego zwierzęcia. Informatyk zadał pytanie , pozornie proste , w którym miejscu rezyduje ów precyzyjny program sterujący. Geny nie są odpowiedzią, gdyż są bardziej programy wykonawcze , niż inicjujące, a poza tym oryginalny organizm gąsienicy rozpada się wewnątrz kokonu całkowicie , aż w pewnej chwili znajduje się tam tylko papka aminokwasów .. to jakby pierwotna zupa, gdzie nie ma żadnych genów, niczego , z której samo z siebie powstaje nowe , zupełnie inne życie.

    Informatyk nie znalazł odpowiedzi na swoje pytanie , ale zbudował model programu, który – wedle obecnej wiedzy – musiałby sterować taką przemianą. Okazuje się , że program ów byłby tak rozbudowany, że nie ma obecnie na Ziemi komputera, który mógłby przeprowadzić choćby symulacje komputerową takiego przeobrażenia. Jednakże ów „cud” przemiany można sobie obserwować w domu, lub pójść do zoo obejrzeć jak rodzą się motyle i pochodzić wśród fruwających skrzydlatych lekkoduchów w oranżerii 🙂 . Nie sposób się oprzeć wrażeniu, że Natura, obecna w każdej komórce, każdego żywego organizmu, jest inteligentną istotą i zarazem doskonałym nauczycielem. Niczego przed nami nie ukrywa i działa według swojego planu bez względu na to, co o tym myślą ludzie.
    usiłują podporządkować sobie

    Lubię to

  2. Chyba zbyt piękne i mało wiarygodne byłoby odgadnięcie jak działa nasz organizm. Szczególnie, że jest nas dużo na świecie i pewnie nikt nie jest identyczny.

    Lubię to

Skomentuj

